Dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej, biolożka, naukowczyni i wykładowczyni akademicka (od 1999 roku) i liderka zespołu Centrum Nowoczesnej Edukacji na Politechnice Gdańskiej (od 2020 roku). Jej pasją jest projektowanie ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. Fascynuje ją poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze edukacji. Od 2010 roku prowadzi szkolenia nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych (w tym ponad 300 godzin szkoleń z AI), wspiera budowanie innowacyjnych ekosystemów uczenia się i doceniania nauczycieli. Jest przeciwniczką stopni szkolnych i opresyjnego systemu edukacyjnego. Kluczowe obszary eksperckie: zmiana w edukacji, neuronauki, gamifikacja, AI w edukacji, nowe technologie, ocenianie bez stopni, aktywny wykład. Od ponad 25 lat uczy małych, młodych i dorosłych ludzi wykorzystując niestandardowe, autorskie metody i narzędzia dydaktyczne. Autorka książki „Gamifikacja w edukacji. O budowaniu fabularnych systemów motywacyjnych” (2025).
Dr nauk prawnych, radca prawny, absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji UJ oraz politologii na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ. Wykładowczyni akademicka na Uniwersytecie Jagiellońskim (INPiSM UJ) oraz Collegium Medicum UJ. Współpracuje również z Uniwersytetem SWPS. Zawodowo i naukowo zajmuje się prawem własności intelektualnej (przede wszystkim prawem autorskim i prawem znaków towarowych), prawem konsumenckim, problematyką karnej i cywilnej ochrony dóbr osobistych oraz przestępstwami motywowanymi nienawiścią.
Nauczycielka akademicka, tłumaczka i trenerka. Orędowniczka mądrego wykorzystania AI w pracy nauczyciela. Współprowadziła moduł praktyczny w pierwszej edycji kursu „SI jako Twój asystent dydaktyczny” w sieci Uniwersytetów WSB Merito. Asystent w Studium Języków Obcych Politechniki Bydgoskiej. Szkoli nauczycieli akademickich z nowoczesnych technologii. W pracy ze studentami kładzie nacisk na komunikację w kontekście branżowym oraz użycie materiałów autentycznych. W jej filozofii nauczania istotne miejsce zajmuje wykorzystanie nowoczesnych technologii, w tym AI, które są niezbędne do zaangażowania Generacji Z zwanej pokoleniem „Cyfrowych Tubylców”. Opierając się na aktualnych doniesieniach z dziedziny neurodydaktyki, projektuje zajęcia tak, aby zoptymalizować proces przyswajania wiedzy.
Od prawie 25 lat związany jest z branżą IT. Obecne jako Kierownik działu usług SAP BASIS jest odpowiedzialny za usługi Managed Cloud dla firm z branży logistycznej, produkcyjnej, budowlanej i nieruchomości. Specjalizuje się w metodyce DevOps oraz analizie danych Big Data, a także technologiach SAP w tym GenAI, jak również Spark/Databricks, Azure DevOps.
Prof. dr hab. med. Małgorzata Kotwicka, kierownik Katedry i Zakładu Biologii Komórki Uniwersytety Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Kształcenia UMP. Ekspert Agencji Badań Medycznych. Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowi w latach 2016-2020, Prorektor ds. Dydaktyki UMP w latach 2020-2024. Współtwórca obowiązującej na UMP ścieżki kariery dydaktycznej. Przewodnicząca Zespołu do spraw opracowania programu rozwoju nauczycieli akademickich w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu „Młody dydaktyk” przy Ministrze Zdrowia. Kierownik grantów dydaktycznych miedzy innymi: „Doskonałość dydaktyczna uczelni” czy „Kierunek na UMP - program dostosowania kierunków kształcenia do potrzeb gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji”. Nauczyciel akademicki z ponad 35 letnim stażem. Laureatka nagrody I stopnia im. Władysława Biegańskiego za wybitne osiągniecia dydaktyczno- wychowawcze na UMP.
Specjalistka w zakresie nowoczesnej edukacji medycznej, z ponad 15-letnim doświadczeniem akademickim i eksperckim. Doktor nauk medycznych, ekspertka uniwersyteckiego Centrum Kształcenia oraz kierownik Centrum Innowacyjnych Technik Kształcenia UMP. Współautorka kursów, skutecznych metod dydaktycznych i systemów oceniania realizowanych w projektach krajowych i międzynarodowych. Od wielu lat wspiera kadrę akademicką w rozwijaniu kompetencji dydaktycznych, prowadząc szkolenia z zakresu planowania zajęć, metodycznego konstruowania sylabusów, budowania systemów oceniania oraz tworzenia baz pytań opartych na orientacji zawodowej studenta. Szczególną uwagę poświęca także ocenie efektów uczenia się. Obecnie koncentruje się na pogłębianiu wiedzy w obszarze odpowiedzialnego i rozwojowego wdrażania mikropoświadczeń oraz sztucznej inteligencji w edukacji akademickiej. Ekspertka Polskiej Komisji Akredytacyjnej, członkini zespołu ds. rozwoju kadry dydaktycznej przy Ministrze Zdrowia. Łączy wiedzę medyczną, pedagogiczną i technologiczną, promując dobre praktyki zgodne z międzynarodowymi standardami.
Pedagog, metodyk, asesor kompetencji, doradca edukacyjno-zawodowy. Pełniąca obowiązki kierownika Centrum E-Learningu, ekspert Uniwersyteckiego Centrum Kształcenia. Współtwórca programu „Mentoring UMP”, opartego na facylitacji i peer learningu w edukacji medycznej. Łączy wiedzę o metodach nauczania z praktyką wspólnego uczenia się i edukacyjnymi narzędziami cyfrowymi. Wyróżniona Nagrodą Rektora UMP za osiągnięcia organizacyjne oraz Laurem Społecznej Odpowiedzialności w sektorze akademickim.
Główny ekspert systemów zarządzania nauczaniem i ich niezawodnego funkcjonowania. Koordynator wdrożenia platformy LMS i NESTOR. Zajmuje się administracją, rozwojem funkcjonalnym oraz optymalizacją platform e-learningowych zapewniając im efektywne działanie i dostępność dla Studentów oraz Pracowników. Odpowiada również za wsparcie techniczne, monitorowanie postępów w budowaniu repozytoriów zasobów e-learningowych oraz prowadzeniem szkoleń z zakresu wirtualnego środowiska edukacyjnego. Jako koordynator wdrożenia odpowiada za administrację narzędzia ePortfolio zintegrowanego z uczelnianym systemem LMS. Rozwiązanie to zostało zaadaptowane do potrzeb tutoringu akademickiego i stanowi przestrzeń do dokumentowania osiągnięć i refleksji w toku studiów. Doświadczony trener prowadzący szkolenia z zakresu efektywnego wykorzystywania metod asynchronicznych w dydaktyce akademickiej. Wyróżniony przez Centrum Nauczania w Języku Angielskim za zaangażowanie oraz szczególny wkład w rozwój programów kształcenia w języku angielskim na UMP. Kilkukrotnie wyróżniony nagrodą Rektora za szczególny wkład pracy w działalność organizacyjną na rzecz UMP.
Pedagog i nauczyciel akademicki z 20 - letnim stażem pracy, metodyk kształcenia, którego obszarem zainteresowań jest edukacja medyczna, dydaktyka szkoły wyższej. Tematyka prowadzonych kursów i szkoleń, a także zajęć ze studentami dotyczy szeroko rozumianej edukacji, w tym edukacji opartej na nowoczesnych technologiach. Doświadczony trener prowadzący szkolenia wspierające rozwój warsztatu metodycznego Dydaktyków. Udział w pracach UCK – Uniwersyteckiego Centrum Kształcenia UMP skoncentrowany jest na towarzyszeniu Nauczycielom akademickim i Studentom w rozwoju ich kompetencji dydaktycznych i autoedukacyjnych. Certyfikowany E-metodyk, uczestnik programu E-Learning Instructional Design Certificate. uczestnik programu Kirkpatrick Four Levels Evaluation Bronze Level, moderator Design Thinking, członek Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego.
Pedagog, tutor, certyfikowany e-nauczyciel oraz e-metodyk, trener umiejętności społecznych, rekomendowany hipoterapeuta Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego. Adiunkt dydaktyczny, wyróżniona nagrodami “Wykładowca Roku”, “Amicus Studentium” oraz Nagrodą Dydaktyczną JM Rektora UMP, ekspert Uniwersyteckiego Centrum Kształcenia. Pełni funkcję Pełnomocnika Rektora UMP ds. Osób z Niepełnosprawnościami oraz Pełnomocnika Dziekana Wydziału Lekarskiego ds. Tutoringu. Koordynator projektów z zakresu edukacji i rozwoju zawodowego. Twórca i koordynator Projektu Uniwersytetu Dziecięcego „Mały Medyk” – Polska Akademia Dzieci w UMP. Laureat nagród JM Rektora UMP za wybitne osiągnięcia organizacyjne.
wykładowca, specjalistka psychologii klinicznej, psychoterapeutka, mentorka oraz facylitatorka. Kierownik Pracowni Psychologii Klinicznej w KiZ Medycyny Rodzinnej, oraz kierownik Centrum Wsparcia Psychologicznego i Psychotraumatologii UMP. Od 2013 r. prowadzi wsparcie psychologiczne oraz interwencję kryzysową dla studentów programów anglojęzycznych. Wyróżniona brązowym medalem Polskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej, przyznanego m.in. za osiągnięciaw zakresie innowacyjnego wykorzystania teorii analizy transakcyjnej w kształceniu lekarzy i psychologów.
Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej |
Opis warsztatów: Dowiedz się, jak udzielać informacji zwrotnej, która wspiera rozwój, motywuje i buduje relacje. Poznasz sprawdzone zasady feedbacku i feedforwardu oraz nauczysz się, jak korzystać z nich w codziennej pracy dydaktycznej. Warsztat pomoże Ci prowadzić komunikację opartą na szacunku, etyce i skuteczności. Dla tych, którzy chcą inspirować, a nie oceniać. Prowadzący: dr n. med. Beata Buraczyńska - Andrzejewska |
Samoocena kompetencji nauczyciela – refleksyjne podejście do własnej pracy |
Opis warsztatów: Zatrzymaj się i przyjrzyj własnemu warsztatowi pracy nauczyciela. Nauczysz się analizować swoje kompetencje, rozpoznawać obszary do rozwoju i planować działania w zgodzie z własnym stylem nauczania. To przestrzeń na refleksję, inspirację i świadome budowanie swojej ścieżki zawodowej. Dla nauczycieli, którzy chcą się rozwijać – mądrze i z celemProwadzący: Mgr Elwira Litaszewska |
Nawigacja do celu – warsztat skutecznego zaangażowania
|
Opis warsztatów: Poznaj zasady skutecznego działania oparte na filozofii 7 nawyków Coveya – od proaktywności po budowanie relacji. Nauczysz się, jak wyznaczać cele, zarządzać czasem, rozwiązywać konflikty i dbać o równowagę. Warsztat pomoże Ci działać skuteczniej i bardziej świadomie – w życiu zawodowym i prywatnym. Dla tych, którzy chcą pracować z sensem i w zgodzie ze sobą. Prowadzący: Dr n. med. Barbara Purandare |
Zmniejszanie ryzyka porażek dydaktycznych w procesie nauczania
|
Opis warsztatu: Każdy nauczyciel napotyka trudności – kluczem jest umieć sobie z nimi radzić. Na warsztacie nauczysz się identyfikować przyczyny niepowodzeń i dobierać strategie, które pomogą im zapobiec. Poznasz praktyczne sposoby reagowania na wyzwania w klasie i dowiesz się, jak działać konstruktywnie w trudnych sytuacjach. Dla tych, którzy chcą uczyć lepiej – mimo przeszkód. Prowadzący: Dr n. hum. Karolina Szczeszek |
Ucz się z głową – sposoby i strategie uczenia się |
Opis warsztatu: Opanuj techniki skutecznego uczenia się, które pomogą Ci przetrwać intensywne studia i zadbać o zdrowie psychiczne. Dowiesz się, jak planować naukę, robić dobre notatki, trenować koncentrację i motywować się do działania. Nauka nie musi być stresująca – może być efektywna, zorganizowana i dopasowana do Twojego stylu. Dla studentów, którzy chcą działać mądrze, nie tylko ciężko.Prowadzący: Dr n. hum. Karolina Szczeszek |
Budowanie kapitału kariery jako strategia projektowania ścieżki rozwoju zawodowego |
Opis warsztatu: Twoja kariera to nie przypadek – to projekt, który możesz świadomie zaplanować. Podczas warsztatu nauczysz się, jak odkrywać swoje mocne strony, analizować kompetencje i budować spójne portfolio zawodowe. Dowiesz się też, jak dostosowywać się do zmian na rynku pracy i przenosić swoje umiejętności między różnymi obszarami. Dla tych, którzy chcą tworzyć swoją przyszłość z głową. Prowadzący: Dr n. med. Barbara Purandare |
Nauka bez granic, czyli jak skutecznie korzystać z e-learningu i nie poddać się po drodze? |
Opis warsztatu: E-learning daje wiele możliwości, ale też wymaga samodyscypliny i dobrej organizacji. Na warsztacie dowiesz się, jak pokonywać trudności, utrzymać motywację i efektywnie korzystać z zasobów online. Nauczysz się również budować relacje i sieci wsparcia w środowisku cyfrowym. Dla tych, którzy chcą uczyć się nowocześnie i wytrwale – aż do celu. Prowadzący: Mgr Elwira Litaszewska Michał Owczarzak |
Rozwój kompetencji cyfrowych studentów kierunku biotechnologia medyczna, farmacja, analityka medyczna w obszarze akwizycji oraz dokumentacji danych eksperymentalnych eLAB |
Opis warsztatu: Cyfrowa dokumentacja prac badawczych to zagadnienie priorytetowe w środowisku akademickim oraz w przedsiębiorstwach prowadzących prace badawczo-rozwojowe w obszarze biotechnologii farmacji jak i analityki medycznej. W czasie zajęć przedstawione zostaną zasady dokumentacji prac badawczych z wykorzystaniem środowiska eLAB w aspekcie badań naukowych oraz procesu dydaktycznego. Warsztaty dedykowane są dla pracowników naukowo-dydaktycznych zaangażowanych w proces dydaktyczny na kierunku: biotechnologia, farmacja oraz analityka medyczna. Prowadzący: Dr n. chem. Paweł Pięta |